2022. máj 31.

Alvásproblémák - Megőrülök, nem tudok elaludni!

írta: Blogszter
Alvásproblémák - Megőrülök, nem tudok elaludni!

Mielőtt kórós álmatlanságba csúsznál át, mindent tegyél meg, hogy tudj aludni. Tudom, könnyű ezt mondani...
A nemalvásnak elég komoly következményei lehetnek (nyugtalan láb szindrómától kezdve súly- és szívproblémákon át bármi). Ha még szoptatsz, kérd ki a gyógyszertáros/gyógynövénytanácsadó véleményét. Ha gyógyszert szedsz, mindenképp kérd ki orvosod véleményét. 

Ahogy sokan mások a saját "betegségükből kimászva" szakmát váltanak, belőlem alvástanácsadó lett.

Hitegetni senkit se szeretnék. Az azonnali megoldáshoz néha nagy szerencse kell. Az a rossz hírem ugyanis, hogy a megoldás nem mindig egyszerű. Sajnos az alvászavarnak nagyon sokféle fajtája (típusa, mértéke) lehet, rengetegféle oka lehet, és a megoldási lehetőségek száma is millió, nem beszélve arról, hogy minden lehetőség mindenkire máshogy hat, és sokszor azt se lehet tudni, miket lehet vagy érdemes egyszerre próbálni, stb. - azaz nincs egyszerű és 100%-osan működő megoldás, amit most itt 1 mondatban le lehetne írni. Az orvosok sajnos nem igazán segítőkészek (tisztelet a kivételnek). Így saját magad orvosa is kell hogy legyél. Ráadásul a sok lehetőség kipróbálása a pénztárcádat is megterhelheti. És ha van is, nem valószínű, hogy egy nap alatt találod meg.
Átmeneti megoldásként választhatsz altatót, de ha szeded, próbáld meg, hogy ne minden nap veszed be.

Az orvosok sokszor sajnos úgy adnak diagnózist és gyógyszert, hogy rá se kérdeznek, mi is a helyzet Veled: mi a kórtörténeted, milyen életmódot folytatsz, és még sorolhatnám azt a 10-15 kérdést, ami alapján valakinek igazán megfelelő tanácsot lehet adni. Minden ember problémája egyedi megoldást igényel, ezért én nem is adok ki a kezemből egy általános leírást az alvásprobléma megoldásáról, mert az nagy felelőtlenség lenne.  

Én szeretnék mindenkinek névre szóló megoldást adni. Szeretettel várlak egy konzultációra. Elsődleges célom, hogy segítsek az embereknek elaludni - jól aludni, és nem azt szeretném, hogy kiürítsem a pénztárcádat. A visszajelzések azt mutatják, hogy az emberek értékelik, hogy nem blablablázok, hanem lényegi dolgokat mondok el, és meg is lepődnek, hogy 1-2 konzultáció is elég ahhoz, hogy rendberakjam az alvásproblámát.
Én szülés után egy pillanatra se tudtam elaludni. Akkor még fogalmam se volt, kihez fordulhatnék, ezért a háziorvos abszolút nem együttműködő hozzáállása után pszichiáterhez mentem. Történetem hosszú, de a megoldást végül a pszichátriai gyógyszerek elhagyása után találtam meg, és az alvásproblémák területén elég nagy tudásra tettem szert. Szeretném Neked megspórolni azt a kb. egy (vagy sok) évet, amit én veszítettem és majdnem nem éltem túl... Ha segíthetek Neked megtalálni a megoldást, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot az eszterlebovics@gmail.com  címen.

 

 

Szólj hozzá